Dag 13: Hanoi - vliegtuig

14 mei 2015 - Hanoi, Vietnam

Onze laatste dag is aangebroken. We halen mijn kleding die vermaakt is op en Joris koopt zijn muziekinstrumenten. We lopen en drinken nog wat aan het meer. Aan het eind van deze reis begint Joris zijn ring te verliezen die hij uiteindelijk in zijn tas vindt en kom ik erachter dat ik niet meer wil liegen dat we getrouwd zijn.

Op het vliegveld blijkt dat de muziekinstrument niet als handbagage mee mag, omdat het een beetje scherp is. Het één en ander moet worden overgezet. Gelukkig past het grote instrument net in de koffer van Joris.
Het duurt even voordat we aan boord mogen. We hebben vertraging en niet zo'n beetje ook. Als we in Hongkong zijn lijkt het heel lang te duren voordat we uit het vliegtuig kunnen. Ik krijg stress als ik mij bedenk dat we nu ook nog eens onze gate moeten zoeken voor onze vlucht naar Amsterdam. Het vliegveld in Hongkong is supergroot en moet je met de bus van de ene plek naar de andere.

Als we uit het vliegtuig stappen staat er een stewardess klaar die alle reizigers voor de vlucht naar Amsterdam opvangt. Dit is een verrassing, goed geregeld dus! Dat hadden ze wel mogen omroepen in het vliegtuig, dat stressgevoelens schelen.
We lopen snel door allerlei ruimtes en komen uiteindelijk bij de bus die ons naar de andere locatie brengt. We haasten ons naar de gate. We zijn niet de enigen.

Als we in het vliegtuig zitten blader ik in de magazine van Cathay Pacific. Ik kan er niets aan doen; de reiskriebels gaan door mij heen en ik heb zin om verder te reizen.