Dag 7: Hue

8 mei 2015 - Hue, Vietnam

Aankomst Hue
In Ninh Binh hebben we via Expedia het Cherish Hotel geboekt. Als we in Hue aankomen, besluiten we de betrouwbare taxi  'Mai Linh' te nemen. Als we bij het hotel aankomen krijgen we een heerlijk verfrissingsdrankje. Onze kamer zit op de achtste etage. De brochure met excursies wordt laten zien, maar we vertellen dat we zelf op de bonnefooi te gaan. De man vertelde dat dit lastig was en dat het beter is om een excursie te boeken, maar we waren te moe om hier serieus op in te gaan en mompelden wat.

Het is al vrij laat in de middag en we slenteren een beetje richting de bootjes van de parfumrivier. Vrij snel worden we benaderd door een vrouwtje om een tochtje met de boot te maken. Na zo'n lange trein is het wel lekker om even het water op te gaan in plaats van gelijk de stad in te gaan. Uiteindelijk wordt er een prijs afgesproken (ze zette hoog in). We hebben een privé tour, aangezien het ook hier geen toeristenseizoen is. We zitten op plastic stoeltjes, maar al vrij snel gaan we naar de voorkant van het dek. Ik kijk de boot in en zie een jongetje. Als ik naar de andere gelijksoortige boten op het water kijk, besef ik me dat de mensen die de bootjes bevaren, het ook als hun huis gebruiken. Op de bootjes zie ik namelijk ook kleren die hangen te drogen.

Na onze boottocht hebben we ons smakelijk vermaakt in een vegetarisch restaurant en hebben we daarna op een andere locatie genoten van klassieke Vietnamese muziek onder het genot van een toetje.